31 March 2011

malunye,,,,,,,,,,,,,,,,

bila terkenang peristiwa tdi , malu sampai x tau nk letak muke kat mane,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, sangat2 malu,,,,,,,,,,, bleh plk tersilap patient mentang patient 2 lelaki muda, hahhahahahhahahahahahahaahahaha, gatai noh,,,,,,,,,,,,,, begini cerita nya,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
aq jge cubical depan ari nie,,,,,,,,,,,,,,,,,, pas 2 ade blood tranfusion,,,
staff nurse pon suh la aku prepare patient bed 8 tuk blood tranfusion,,,,
aku nie xcted la nk buat,,,,,, rajin a 2 konon2 nye..
huhuhuhuhuhhuhu aku ambk bekas berisi blood 2 letak kat depan patient 2,,,,,,,, padahal mamat 2 nk balik dah,, aku tgk mimik muka mamat  2 dah laen dah ,, yela tibe2 p letak darah kat tempat ye,,,, mesti ye kate pe hal budak nie, aku dah la nk balik nie, nk wat pe lagi kat aku,,
dah mamat 2 sakit ANEMIA, patient bed sebelah 2 pon sakit ANEMIA,,,, aku nie p la ambk tanda vital patient 2, blood pressure ok,,,,,,,,,,,,, pulse ok,,, temperature ok, rate respiration pon ok.
pas 2 aku terperasan 1 yang x ok, branula x de, x de branula mcm mane nk wat blood tranfusion???????????
aku pon inform la staff nurse yang duk depan 2,

aku: staff nurse,, patient 2 x de branula la, cam ner nk wat blood tranfusion??????
staff nurse: ade la, tadi bru saye suh doktor insert branula.. cube check tgk kot2 awak x perasan,
aku: ok staff nurse

aku pon p  la tgk sekali lagi,,,, siap suh bukak sweater kot nk tgk branula kot2 ade kat lengan atas.. tapi x de

aku: staff nurse . x de pon kat lengan patient 2,.......................
staff nurse: o kat kaki la,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
aku: baik staff nurse

aku pon p sekali lagi,,,,,,,,, belek2 kaki patient 2 pon x de,.,,,
mane la DR 2 insert a????????????????
patient 2 pon x cakap pe pon kot2 la nk tnye aku duk  wat pe,,,,,,,,,,,,,, menyampah aku..........
aku pon cakap lam ati ' jap ag la kot DR mai insert branula',,,,,,,,,,,,
 aku pon duk belek2 la BHT 2 sambil check mane yang patut,,,,,,,,, tibe2 aku bce name patient 2
OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! auntie tepi nie rupenye patient yang nk kene wat blood tranfusion 2,,,,,,,,,,,, bukan mamat nie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, malunye aku, mamat 2 duk sengeh2 tgk aku muke merah mcm udang kene bakar,,,,,,,,,,,,,,,,,,
argh,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, staff nurse pon duk gelak kan aku sebab ye tau aku silap patient tapi ye saje  x nak bgtw aku,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
malu..
malu,,
malu,
nasib silap prepare patient je x wat blood tranfusion ag, lau x mampus aku,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
sampai ke balik patient 2 duk gelakkan aku, staff nurse pon same,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


# moral of de story: pasti kan patient yang betul...
jangan duk gatal2 p usaha mamat ensem lam wad,,,,
jgn terlampau xcted sampai jadi mcm aku,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...