30 June 2011

akhrnye urusan adek aku dah selesai sebelum aku terbang ke kedah mlm nie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
bayangkan dalam semnggu nie nk kene setelkan sumenye,,,,,,,
sakit kepale aku,,
mcm aku plk yang nk sambung blajar,,,,
time kasih x terhingge kat sepupu aku 2 nurul n naqib kerana banyk tolong aku
lege akhrnye, kehulu kehilir dengan kaki sakit ,,, xpe la
2 sorg je adek aku,,
lau aku yang x tolong ye, sape lagi nk tolong kan,,,


huhuhuhuhuhu mlm nie berlepas la ke kedah mulakan sem baru,,,

29 June 2011

APEKAH ????????????????

kenapa baru diberitau yang cuti sampai 2 ari bulan?????????/
sedih ati nie tau bile dah rugi 1 ari cuti,,,,,,,,,,,
x pasal2 kene duk kat kolej lebih 1 ari,,,,,,
arhhhhhhhhhhhhh
tapi apekan daya tiket sudah pon beli,,,
barang sudah pon di pack ..
pergi dengan hati yang sayu,,

28 June 2011

laptop plk wat hal..

laptopku rosak, mcm mane nk wat keje bila balik kolej nanti????????????/
nk ngs pon ade,,,,
nk meraung pon ade,
sume ade lam 2,,
sume report aku pon lam 2,,
x de back up pon,,,,,,,,,
sedih2,,,,,,,,,,,,,,,,
sekarang nie on9 gune lappy adek,,,,,,,
nasib baek ati bagi kakaknye pinjam,,,,,,,,,,,,
xpe la.
upah aku setelkan urusan die baru2 nie kot leh pinjam jap.........

27 June 2011

2,3 ari nie nk on9 pon x sempat,, huhuhuhuhu,,
sibuk menguruskan adek aku...
tau last2 minit. kelam kabut a sikit jadinye..
xpe nanti pas siap sume urusan aku akan kembali normal..
huhuhuhuhu
sedang2 sibuk menguruskan hal2 berkaitan,, tibe2 terjatuh tngge la plk,,,,
kaki kiri aku baru je sembuh,, kaki kanan plk wat hal..
adoi la.............


21 June 2011

jom semak keserasian

keserasian sangat penting lam sesebuah hubungan,,
xkire la kawan ke kapel ke
mesti mau serasi kan,,kn,,kan,,
jom kita semak keserasian mengikut urutan keluarga

SULUNG - SULUNG
kemungkinan besar sering bertegang urat 
masing2 suka berkeras dalam menentukan siapa pemberi dan penerima perintah.
jika hubungan terjalin,
ia memerlukan jiwa  besar dan kesabaran dalam menjalin hubungan.

SULUNG - TENGAH 
sudut negatif dalam hubungan ini ialah kemungkinan berubahnya sikap si anak tengah untuk menyenangkan si sulung.
anak tengah adalah pasangan yang serasi untuk sesiapa sahaja.
meskipon begitu, ia sering kali menganggap si sulung  sebagai yang suka menggertak dan menakutkan.
jika si tengah berpasangan dengan si sulung, dia sering mengorbankan keinginan dan impiannya demi pasangannya .
namun jika si tengah cenderung bersikap seprti anak bongsu,
mereka dapat menjadi pasangan yang cukup serasi

SULUNG - BONGSU
kombinasi paling serasi .
si sulung dapat mengajar pasangannya untuk bertindak lebih teratur dan dewasa, terutama saat menhadapi masalah serius.
sementara si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajaknya bersantai @ sekadar duduk sambil berkhayal mengenai masa depan

TENGAH - TENGAH
pasangan ini dapat pergi ke manapun dan memutuskan apapun yang mereka sukai.
mereka dapat menjadi sangt serasi apabila salah satu cenderung seprti anak sulung dan pasangannya cenderung seprti anak bongsu.
dengan begitu, mereka berdua dapat saling melengkapi .
namun anak tengah biasanya suka menyimpan rahsia .
hal ini tentunya boleh menjadi halangan serius dalam berkomunikasi .
bagaimanapun, masalah akan mudah dan cepat selesai kerana mereka pandai berkompromi dan menjunjung tinggi perdamaian.

TENGAH - BONGSU
hubungan ini akan berjalan lancar , bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung.
jika si anak tengah menunjukkkan cinta sejati , ia akan terbawa2 gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri.
ini berlaku, terutama apabila anak tengah ini adalah perempuan.

BONGSU - BONGSU
berhati2 lah . bersama pasangan yang seirama mmg menyenangkan .
namun bila tidak melihat kenyataan, kamu akan sukar untuk mengawal situasi.



huhuhuhuhuhuhuhu,, org laen nenganggap aku nie anak sulung,,
mmg aku nie anak sulung lam family sebab ade 2 org adek bradik je,,
tapi hakikatnya aku menpunyai sorg kakak tapi umurnya x panjang selepas 2 hari dilahirkan,,,
so aku nie anak sulung ke tengah????????????????

20 June 2011

hari2 yang ceria,,,,,,,,,,

semalam 19 june merupakan hari cuti tuk terengganu sempena kejuaraan sukma dan piala FA,,
so aku n member aku nie rancang la nk p pulau,,,
kebetulan jumpa sumie mlm 2 kat futsal 
ye kate kol 8 tnggu la kat jeti marang 2,,
aku nie xcted giler2 nk p pulau,, 
tapi mlm 2 aku balik awal la pas penyampaian hadiah,,
terus balik,,,
pagi 2 awal2 dah bangun......
aku sampai tepat2 kol 8 kat jeti 2..
angoh pon same,,,,,
tnggu punya tnggu mane  sumie nie??????????
aku tpon dari pukul 7.30 pagi tapi x angkat2..
terus tpon sampai la pukul 11..
giler a tpon byk 2 pon x angt...
tido apekah itu ???????????
bayangkan 182 misscol .
last2 aku pon p la makan roti canai kat kedai pk man,,,
dah la kene balik jalan kaki,, adoi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
sabar je la,,,,
xpe la,, jauh perjalanan, luas permandangan,,,



sampai2 umh tolong mk kemas umah... 
next time je la p pulau kapas 2.
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
petang 2 p jalan2 kat benteng marang 
bagi menebus kekecewaan yang melanda
hohohohohohohohoh
p la beli sikit mkanan n makan kat tepi pantai
angin semalam bleh tahan,, nk terbang jugak aku dibuatnye,,,,,,,





malam nye pulak sempena hari bapa semalam,,
aku n family aku p ke TAMAN SHAHBANDAR,,
adek aku beria2 nk maen kat funfair ..
aku teman je coz dah maen mnggu lepas,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
x nak aku maen,, nk luruh jantung aku,,,,,,,,,,,,,
2 kat funfair,,
lau kat genting aku x berani kot...

pas maen2 ,,
 jalan2,,,,,,,, 
cuci2 mate sikit,,..
kami pon p makan kat WARONG NORZILA kat kuala ibai,,
makanan kat s2 sedap2 dan murah2,,,,,,,,,,
berbaloi2 a. dah a banyak,,,,,,,,,,,,,,,,,,
huhuhuhuhuhuhuhuuhuh



pas makan2, kami pon balik,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
huhuhuhhuhu ..



cuti dah nk abis la,,

16 June 2011

merapu

ari nie 16 ari bulan da,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
pejam celik, pejam celik dah 2 mnggu aku cuti,,,
huhuhuhuhu
lagi 2 mnggu nk balik kolej,,,
tiket dah beli dah..
banyak bende lagi x buat nie,,
adoi......................
tadi balik kg,,
luse balik umh balik,,
xpe la,,
dapat jumpe apam si budak nakal..
huhuhuhuhuuh
nasib sempat tengok NORA ELENA tadi..
suh ayah aku bwak kete cepat2 takut x sempat..
sampai tepat2 pukul 7,,
nasib la sempat tgk seth 2..
hahahhahaa
tapi mak aku mengalahkan aku minat kat aaroon aziz 2,,
 dari dulu sampai sekarang..


tadi bkn maen ag byk giler idea lam kete nk tulis,, bile dah mngadap laptop,,
jejariku kaku,,
mengapakah?
apakah yang berlaku??????

13 June 2011

jom memasak

hujan2 nie nk keluar pon malas,
huhuhuhuhuhu sementara menunggu nora elena start,
mk aku pon ajak wat kueh..
hujan2 nie best jugak makan kueh `che mek`..
yang gune ubi keledek 2,, ade gula kat tengah2 2..
kat luar x tau a org pgl pe,,,,
aku pon menolong sekadar yang mampu je la...
huhuhuhuhuhuhu bahan2nya seperti berikut:

ubi keledek
(ubi 2 perlu d rebus telebih dahulu ye)
telur
tepung sikit..
gula

mula2 penyet ubi keledek bersama2 tepung sedikit dan 2 biji telur sehingga menjadi gini.


pas 2 buat seperti bola dan penyet kan nye supaya dapat di isikan gula ditengah.
hohohohohoh

 kemudian tutup balik,,,, 
lau x mcm mane nk goreng kn,, n mcm mane gula 2 nk duk diam lam 2 kn lau x ttp balik,
(pe ntah aku ngrut nie)

pas 2 goreng je la 
tapi sebelum 2 panaskan la minyak 2 dulu ye,,,,,,,,,,,

 tadaaaaaaaaaaaaaa siap tuk di makan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



ps: sory penggunaan bahasa yang sangat bercelaru
harap2 paham la ye..
masa tuk makan,


12 June 2011

tahniah sekali lagi buat terengganu

tahniah sekali lagi buat terengganu kerana dinobatkan sebagai juara keseluruhan sukma kali nie tuk 3 kali berturut,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
hebat sungguh ganu dalam dunia sukan nie,,,,
dengan 30 emas 8 perak dan 12 gangsa meletakkan terengganu di tangga teratas,,,,,,,,
walaupon aku  dah bersara dalam dunia sukan nie tapi semangat 2 ttp ade,,,,
kejayaan nie disebabkan semangat yang tinggi dari sume atlet dan usaha mereke berlatih akhrnya membuahkan hasil,,,
tahniah tuk negeri terengganu darul iman,,

Contohi Terengganu Bangunkan Kanu dan Mendayung


KUALA LUMPUR 12 Jun - SELAIN menghasilkan kutipan pingat yang besar, kanu dan mendayung jelas merupakan sukan yang bakal terus dibangunkan oleh Terengganu untuk memastikan penguasaannya dalam temasya sukan tempatan, selain menjadi gudang menyalur atlet pendayung ke skuad kebangsaan.

Terbukti, keunggulan Terengganu dalam kanu dan mendayung sukar digugat, sekaligus menjadikannya sebagai “deposit tetap” bagi kontingen itu menuai emas pada Sukan Malaysia dan juga temasya sukan kebangsaan lain. Di peringkat kebangsaan, Terengganu terus memperkukuh kedudukan sebagai kuasa sukan kanu dan mendayung, seperti juga acara berbasikal trek, lebuhraya dan judo.
Program pembangunan yang mantap dan tersusun, selain sokongan dan galakan padu Kerajaan Negeri, termasuk menyediakan insentif ganjaran wang tunai, bantuan dana, latihan dan peralatan, telah menghasilkan kejayaan buat skuad kanu dan mendayung Terengganu pada Sukma kali ini.
Terengganu gah membolot 12 daripada pingat emas yang dipertandingkan dalam Kanu manakala dalam Mendayung, keampuhan mereka jelas terserlah dengan kejayaan meraih lima daripada 9 emas yang menjadi rebutan.
Negeri lain seperti Johor, Selangor dan Wilayah Persekutuan masih gagal memberi tentangan kepada Terengganud dan sekadar berpuas hati bersaing untuk kedudukan kedua.
Penganjuran kedua-dua acara itu pada SUKMA XIV dianggap baik dalam menyediakan lebih banyak platform yang kompetitif buat pendayung kanu dan mendayung.
Di peringkat tempatan, kemampuan dan potensi pendayung seperti Siti Rajiah Ali dari Terengganu dan Ahmad Shafie Abd Jabar dari Johor, antara pemenang pingat emas terbanyak dalam kanu, perlu terus dikembangkan di peringkat antarabangsa.
“Buat masa ini, saingan MASUM, Inter-Varsity dan beberapa acara yang lain masih merupakan pentas penting dalam mencari bakat. Kini menerusi Sukma, kita harap dapat meluaskan lagi kelompok pendayung negara terutama barisan pelapis,” kata Setiausaha Persatuan Kanu Malaysia Muzaffar Maarof.
Negeri seperti Selangor, Wilayah Persekutuan, Johor dan Pahang perlu menggandakan pencarian bakat muda menerusi sistem latihan, pertandingan dan program lebih efektif untuk memastikan dapat bersaing dengan Terengganu.
Menurut Setiausah Persatuan Mendayung Malaysia (PERDAMA) Muhamad Hasnul Aizam Bakin, saingan mendayung Sukma perlu menjadi acara regular untuk membolehkan usaha mencari bakat-bakat baru dan muda berterusan dan tidak terputus. Penganjuran kompetitif tidak harus terhad kepada saingan di peringkat Pusat Pengajian Tinggi, tetapi juga meliputi kejohanan di peringkat kebangsaan, negeri mahu pun kelab.
Sukma XIV Kuala Lumpur merupakan platform menguji kemampuan pelumba ke Sukan SEA. Skuad mendayung mensasarkan emas pertama dalam sejarah pada Sukan SEA dari 11 hingga 25 November nanti.
Selain Sukma, kejohanan lain termasuk Varsity Boat Race di Putrajaya dan kejohanan di Singapura pada Oktober ini bakal menjadi gelanggang mempersiapkan pendayung menghadapi Sukan SEA. Dengan kemudahan latihan serba lengkap di Putrajaya, selain di Ampangan Batu di Lembah Kelang, seharusnya pendayung memanfaatkan peluang untuk melonjakkan kanu dan mendayung ke kedudukan yang lebih tinggi.
Kedudukan Pingat Keseluruhan (KANU)
1. Terengganu 12-2-2
2. Johor 3-3-1
3. W.Persekutuan 2-5-4
4. Selangor 1-0-1
5. Pahang 0-5-0
5. Perlis: 0-3-4
7. Sarawak 0-0-3
8. Perak: 0-0-3
Kedudukan Pingat Keseluruhan (MENDAYUNG)
1. Terengganu: 5-0-3
2. Johor; 3-5-0
3. Selangor: 1-2-4
4. W. Persekutuan: 0-2-2
dipetik dari laman web sukan malaysia

11 June 2011

yepyyyyyyyyyyyyy

hohohohohohohohohohoho terengganu nelang!!!!
sungguh tidak disangka
terengganu m`julang piala FA kali nie, akhrnya kelantan tersungkur,,,,
setelah sekian lama menunggu...
sek kite wat rilek je....
kredit to nordin,,,,tuk gol ke 2,,,
hohohohohohoh
moga2 piala juara keseluruhan SUKMA pon jadi milik tganu...
senyum x perlu kata apa2
hohohohohohohohoho
ps/ nk jugak sikit gmbr masuk.
gmbr 2 mase sokong selangor lawan trg 

keajaiban berlaku

hohohohohohoho semangat tgk bola membara2 walaupon di saat2 akhr.
walaupon x abis lagi tapi kebanyakan nye dah keluar dari stadium..
sebab rase kemungkinan tuk trg menang sanagt jauh,, hanaya beberape saat saja lagi,,
tapi aku tetap doa ade keajaiban berlaku,, duk ralit2 balas komen,
tibe2.
GOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mcm x caye yang trg gol di saat2 terakhr..
daudsu telah menyelamatkan terengganu dengan tandukan sendiri ke pintu gol kelantan..............
semangt aku terus membara,,,
terengganu terus menyerang,,,,
papepon sume kuase tuhan,,,,
permainan masih diteruskan,,,,
milik siapa piala fa kali nie,

antara kelantan dan terengganu

antara kelantan dan terengganu, yang mane kah bakal membawa pulang piala fa??????
aku yang duk umh nie sakit tekok2 duk sorok,
huhuhuhuhhuhuhuhuhuhuhuhu
adab permainan ade yang kalah ade yang menang..
moga2 terengganu menang,,,

renion lower 6

semalam lam pukul 4 g2 aja datang umh tuk ambk aku kat umh,,,,
kene tumpang org je la kali nie,,, huhuhuhuhuhh
p2 x ramai org ag,, cume dayah n huda je yang ade,,,,,
nk wat bbq tapi lighter x bawak, adoi,,,,,,,,,,,,,,,
terpaksa p pinjam kat sorg mamat 2,,,,
dah siap2 nyalakan api,,,
ais plk x de,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
mcm2 hal budak2 nie,,,
first time p bbq budak pempuan yang nyalakan api,, bakar sume2,,
budak laki datang2 dah siap...
xpe la makn punye pasal..
aku nie pas rase2,, huhuhuhuhhuhu
tapi best giler bile lame x jumpe,,,,,
mcm2 citer a ade...
2 pon x sume yang datang.....
riuh rendah dibuatnye,,,,
masing2 duk tunggu tawaran ke u
baru dapat result stpm kan,,,,,,,,,,,,,,
aku je yang x sempat nk ambk stpm sebab dapat tawaran dari spa...
xpe la
rezeki masing2,,
pas nie bile plk la leh jumpe,,
aku nie cuti laen dari org laen,,,,
budak u cuti,, aku x cuti ag,,,
aku cuti budak u dah balik u masing2....
x lame lagi aku dah masuk alam pekerjaan dh..
lagi la x de mase.......
mcm x cye je sem aku lulus 100% lam final exam bru nie,,,
rase nk terjun laut je,,
seriez sampai sekarang x caye...
duk layan gnie sampai bile2 pon x cye,,
bangun la dari mimpi.................
hohohohohohho

















09 June 2011

NORA ELENA

ade ape dengan nora elena??????????
dulu time mula2 drama nie keluar aku masih lagi ade di kolej.
paham2 la lau duk hostel...
1 aras 1 je tv,,
tiap kali pukul 7 penuh 1 bilik tv 2,,,,
jadi aku pon x tgk la ..
mmg jarang pon p bilik tv 2,,
balik2 umh...
tgk mk aku pon kene penangan NORA ELENA nie
aku pon join a sekali..
mcm best kali pertama tgk..
maklum la kaki sakit x leh p mane2, ngadap laptop n tv je la 24jam..
sekarang nie dah jatuh ati ngan NORA ELENA,,,, disebabkan ade aaron aziz..
hohohohohohohohohoh
patut la ramai yang duk tgk citer nie..
best rupenye..
walaupon baru 2 ari tgk
hehehehehehehe

08 June 2011

bosan nye

bosan nye cuti2 nie x dapat p jalan2,,,,,,,,,,,,,,,,,
time cuti nie la nk sakit kaki ...
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu
x suke. x ske....
hajat nk p stadium tuk final FA nie pon terbantut
xpe la sokong dari jauh je la,
tapi sebelum 2 nk ucap tahniah tuk JP 1/10 kerana telah lulus 100% lam final exam bru2 nie.
yepyyyyyyy x yah balik kedah tuk repeat paper,,,
nmpknye sebulan la aku duk lam umh,,,
tapi banyak nie rancangan tuk cuti kali nie,,,
nk p pulau,, erm leh ke ngan keadaan ginie??????
leh kot..
pas ok kaki nie terus jalankan pe yang d rancang,
tapi terpaksa lupakan nk p stadium sabtu nie,,,,,,
sedih la jugak x dapat tgk ..
tapi apekan daya..
keadaan tak mengizinkan,,,,
erm sekian tuk ari nie,,,,,
nie baru sehari x keluar rumah,,
ginie la jadinye lau dah biasa x lekat kat umah,
bila jadi gnie,
mcm cacing kepanasan plk.....
doakan nick cepat sembuh ye,,,,
n dapat bergerak xtive mcm biasa.
hohohohohohohoho

07 June 2011

nora danish

nora danish,,,,,,,,,
sape x kenal,,
mama hot malaysia,,,,,,,,,,
comelnye,,,,,,,,,,,,,,,
dah ade anak pon ttp comel mcm dulu2.....
saye ske nora danish,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
hohoohhohoho
tetibe je wat entri sal nora danish....
comelnye ye lam ana lulu nie,
digandingkan plk dengan kamal.
perhhhhhhhhhhhhhhhhhh
2,2 aku ske,,,,,,,,,,,



entri bergambar............

banyk kot gmbar,, x larat nk up load byk2,, nie baru picture lam enset,,,,,
lam camera x masukkan lagi,,
huhuhhuhuhhuhu 
name pon entri bergambar kan,
so mesti banyak gambar2, 
















































Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...