01 March 2011

kenapa aku masih berada di sinie????????

nape aku masih ade kat kolej nie sedangkan 2 bkn minat aku???? adekah sebab peluang kerjaya ataupon kehendak family??? mase rehat tdi aku jalan sorang2,, tibe2,, aku terpikir,, nape aku masih berada di sinie??? nape aku menyarungkan  uniform putih nie???? kate org lau wat keje x ikhlas ,, make x berkat ape yang kite wat selame nie... p kenape???? dulu mmg aku x ske nursing nie coz x minat,, tp lepas aku posting,, tgk patient yang jge aku jge 2 balik ngan sihat ,, aku rase puas,,, aku x kesah keje 2 meletih kan ke x,, janji aku puas,,,,, n aku yakin nape aku berada di sini,, minat 2 boleh dipupuk,,, tp keikhlasan datang dari ati,,, bile kite wat keje ngan ikhlas ,, kite akan rase puas walaupon sangat2 penat,,, aku x kesah kene basuh najis patient aku kerana dah mmg tugas aku untuk memastikan patient berada dalam keadaan selesa,,,,,,,, mmg aku geli tgk bnde 2,, darah,,, luka,, nanah,, najis,,, muntah,,, eii cube bayangkan mcm2 keadaan luka aku tgk,,, kene wat dressing kat luka patient diabetic,,,, pham2 la lau sebut patient diabetic..... luka ye, uh,,,,,,,,,,,,,, mengerikan,,, uruskan mayat,, mcm2 mayat aku dah mandikan,,, tp aku rase epy bile wat keje2 2 sume .. bile aku sarung uniform putih aku.. aku dapat rasekan semangat @ sprit,, sume ketakutan,, kegelian,, x wujud same sekali,,,, langsung tidak,,, maybe `semangat uniform putih` 2 yang membuatkan aku terus berada di sinie.... aku x tau kenape,,, bile berada di wad,, selagi aku x siapkan keje yang ade aku rele tinggalkan mase rehat aku,,,member2 aku selalu kte,, wat pe wat keje byk2,, 2 kan keje junior,, ... perlu ke pilih keje?????? wat keje semate2 nk penuhkan buku cross je,, penuh tandatangan kat bku cross 2 langsung x nk wat keje,,,, ponteng keje,,, bagi aku,,2 adalah tnggungjawab aku sebagai seorg pelatih beruniform putih... bile keje wat seikhlas ati..... x paham aku ngan pelatih2 sekarang,,,,.... sekarang aku dah paham kenape aku masih disinie dan masih menyarungkan uniform putih nie,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, n aku x nyesal pilih jalan nie kerana setiap ape yang terjadi ade hikmahnye,,, aku rase puas bile tgk patient2 aku balik dengan 1 senyuman dan sihat,,,,,,, 2 adalah tugas aku,,,,,,,,,,,,,,,,,



keKOYAan DIRIKU  terselah dengan wc nie................

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...